“Ne rohanj, és ne emészd magad. Csak látogatóba jöttél ide, ezért állj meg és érezd a virágok illatát.” (Walter Hagen)

2011. szeptember 20., kedd

ajtódísz készítése

Ahogy ígértem lépésről-lépésre megosztom veletek az ajtódísz készítés fázisait!
Kezdésnek válasszuk ki azokat az anyagokat amiből elkészítjük a díszünket! Mivel három részből fog állni lehet háromféle színkombináció is...Én most csak kettőt választottam!
Az anyagokból 100 cm hosszú és 6 cm széles csíkokat vágunk..

Majd ezeket színükkel befelé összevarrjuk az egyik végükön szabadon hagyva..

A szabadon hagyott végén kifordítjuk! Ehhez én egy hatalmas görbe tűt szoktam használni, hiszen annyira keskeny ez a rés, hogy szabad kézzel nem túl egyszerű ez a művelet!
Ha mind a három készen van, kezdődhet a kitömés, ami a legkomplikáltabb része a munkának! Tetszés szerint válasszatok tömőanyagot, nekem a flíz vált be! Apróra tépkedve egy fakanál segítségével kitömjük mind a három darabot!
Az egyik végét ne tömjük ki egészen! Ha kész a három rész tömötebb végét varrjuk össze.
A következő lépés a három anyag összefonása! Ezt nagyon erősen kell elvégezni és el is fog kezdeni a kör alakba kanyarodni!
Rögzítjük középen a két végét és ízlés szerint díszítjük szalagokkal, gombokkal és figurákkal!
Az enyém így sikerült:
ajtódísz zöld kockás  textilből
Aki kedvet érez próbálja meg elkészíteni bármilyen színben!
Jó pihenést!
Pöttöm

Nincsenek megjegyzések: